Man kan oprette sig på Auktion24 enten ved at klikke på "Opret ny bruger" eller ved at klikke her
På Auktion24 benytter vi autobud. Autobud giver dig mulighed for at afgive et bud selv hvis du er forhindret i at byde, når auktionen lukker.
Du kan se højeste bud og dit autobud. Hvis der tidligere er afgivet autobud, som er højere end dit autobud, bliver dit autobud næste højeste bud.
Hvis du har højeste autobud, byder systemet automatisk for dig indtil du enten har vundet auktionen eller er blevet overbudt.
Et sådan bud angiver, hvor meget du maksimalt vil betale for en givent vare. Systemet sikrer dig altid hammerslaget billigst muligt og maksimalt til den sum, du har angivet som dit autobud.
I tilfælde af at du bliver overbudt, vil du modtage en besked pr. e-mail og så har du en mulighed for at komme med et nyt bud.
Autobud virker først nå mindste prisen er opnået.
Betaling på Auktion24
Når man oprette sig som bruger på Auktion24 så får man automatiske en kredit på 50 kroner i 30 dage. Når man overskrider denne kreditgrænse, så får man en e-mail med besked på, at man skal indbetale det skyldige beløb før at man igen kan byde og sælge på Auktion24. Det vil sige at kontoen er lukket indtil man har indbetalt det skyldige beløb. Dette er en påmindelse om at din konto snart er i minus. På auktion24 har hver bruger en kreditgrænse på 50 kr i 30 dage. Hvis vi kan se at ens konto er lukket på grund af man har overskredet
denne kreditgrænse så sender vi som udgangspunkt en påmindelse, så du
igen kan bruge auktion24 til at købe og sælge dine vare.
Vi sender denne påmindelse ud til alle vores bruger som har benyttet auktion24 til at købe en vare indenfor de sidste 30 dage og som ikke har været opmærksom på at man skal huske at indbetale et auktionsgebyr til Auktion24 hver måned omkring den 1. Dette gælder også selvom at man ikke overskredet denne kreditgrænse på de 50 kroner i løbet af de sidste 30 dage.
Som udgangspunkt er det dog gratis at oprette en aktion på Auktion24. Betaling og overførsel ved Auktion24-handel foregår på følgende måde:
1. Når man opretter en auktion hos Auktion24 bestemmer man selv hvordan køberen skal betale for den vundne auktion. Her har man 4 valgmuligheder:
A) Sælgeren kan vælge at auktions beløbet skal indbetales via "Bankoverførselse via netbank"
I dette tilfælde bliver der IKKE opkrævet noget gebyr, da køberen selv overføre auktions beløbet til sælgerens bankkonto.
B) Sælgeren kan vælge at auktions beløbet skal indbetales via "Betaling ved afhentning"
I dette tilfælde bliver der IKKE opkrævet noget gebyr, da køberen betaler auktions beløbet når han hente varene hos sælger.
C) Sælgeren kan vælge at auktions beløbet skal indbetales via "Betaling pr. efterkrav"
I dette tilfælde bliver der IKKE opkrævet noget gebyr, da sælgeren sender varene pr. efterkrav og køberen betaler auktions beløbet, når han hente varene på posthuset.
2. I forbindelse med oprettelse af en auktion har man en mulighed for at købe "Vises på forsiden", "Vises på kategorisiden", "Fremhævet Vare", "Fed Skrifttype Vare". Prisen er 15.- kroner
Hvis man vælge at benytter sig af disse tilbud, så trækker vi beløbet fra kreditten på 50 kroner til Auktion24 før oprettelsen kan fuldføres.
3. Man kan dog altid oprette en auktion GRATIS på Auktion24.dk
4. Når man har "vundet en auktion" på Auktion24, så modtager køberen en e-mail med et link som han skal klikke på. Her skal køberen betaler et gebyr på 29.- DKK for at få oplyst navn og adresse og andre informationer på sælgeren. Det skal køberen gøre via sin konto hos Auktion24. Beløbet blive automatisk trukket fra kundernes kredit konto på 50 kroner.
5. Hvis sælgeren har valgt at køberen skal bruge "Bankoverførselse via netbank", så skal køberen bruge denne betalingsmetode for at afslutte handlen. Det vil med andre ord sige at køberen først skal betale auktiongebyret (29 .- DKK) til Auktion24 (Beløbet blive automatisk trukket fra kundens kredit konto) og derefter betale det afsluttede auktions beløb til sælgeren ved at lave en bankoverførelse via netbank til sælgerens bankkonto. Kvittering på det beløb som man har betalt til sælgeren kan man atid finde inde på "Min Konto" hos Auktion24. Kvittering på at man har indbetalt et gebyr til Auktion24 vil blive sendt via e-mail til køberen e-mail adresse.
6. Hvis sælgeren har valgt at køberen skal bruge "Betaling ved afhentning", så skal køberen bruge denne betalingsmetode for at afslutte handlen. Det vil med andre ord sige at køberen først skal betale auktiongebyret (29 .- DKK) til Auktion24 (Beløbet blive automatisk trukket fra kundens kredit konto) og derefter betale det afsluttede auktions beløb ved afhentningen af varerne til sælgeren. Kvittering på det beløb som man har betalt til sælgeren kan man atid finde inde på "Min Konto" hos Auktion24. Kvittering på at man har indbetalt et gebyr til Auktion24 vil blive sendt via e-mail til køberen e-mail adresse.
7. Hvis sælgeren har valgt at køberen skal bruge "Betaling pr. efterkrav", så skal køberen bruge denne betalingsmetode for at afslutte handlen. Det vil med andre ord sige at køberen først skal betale auktiongebyret (29 .- DKK) til Auktion24 (Beløbet blive automatisk trukket fra kundens kredit konto) og derfter betaler det afsluttede auktions beløb ved afhentningen af varerne på posthuset. Kvittering på det beløb som man har betalt til sælgeren kan man atid finde inde på "Min Konto" hos Auktion24. Kvittering på at man har indbetalt et gebyr til Auktion24 vil blive sendt via e-mail til køberen e-mail adresse.
8. Bemærk: Gebyret på de 29,- DKK til Auktion24 bliver altid automatisk trukket på kundens kredit konto, medmindre at kreditgrænsen er overskredet. I sådan et tilfælde vil kunden bliver opfordret til at indbetale det skyldige beløb med sit VISA /Dankort eller et andet betalingkort som fx. MasterCard etc.
9. Auktion24 har en kreditgrænse på 50 kr. Det vil sige, at du maksimalt kan skylde 50 kr. til Auktion24. Overstiger det skyldige beløb kreditgrænsen, skal du indbetale det fulde beløb før at man igen kan byde og sælge på Auktion24.
Opret en Paypal konto
- Klik på dette link til Paypal hjemmeside ’Opret PayPal-konto’
- Indtast dit navn, adresse, telefonnummer, email-adresse og vælg et password, der er svært at gætte.
- Klik på ’Bekræft og opret konto’.
Hvordan tilknytter jeg et betalingskort til min PayPal-konto?
- Log ind på din PayPal-konto på www.paypal.dk
- Klik på Profil øverst på siden.
- Klik på Mine penge under Min profil.
- Klik på Opdater ud for Debet- og kreditkort.
- Klik på Tilføj et kort.
- Indtast dine oplysninger.
- Klik på Tilknyt kort.
PayPal konto verificering
- Af sikkerhedsmæssige og juridiske hensyn er der indledende begrænsninger for, hvor mange penge kunder kan sende, modtage og hæve via deres PayPal-konti. Du bør verificere din PayPal-konto, fordi det er en del af PayPal’s sikkerhedstjek.Ved at verificere din konto kan PayPal bekræfte din identitet, samt at du ejer det betalingskort eller den bankkonto, som du har tilknyttet din PayPal-konto. Som køber og sælger giver det en stor sikkerhed, at PayPal har kunnet bekræfte identiteten af den person, du handler med. Samtidig betyder verificeringen også, at der ikke længere er nogen begrænsninger for, hvor mange penge du kan betale og modtage på din PayPal-konto.
- For at verificere din PayPal-konto, logger du ind på www.paypal.dk, vælger "Min Konto" og til højre finder du linket "Tilknyt og bekræft mit hæve- eller kreditkort". Følg derefter anvisningerne.
Hvad koster det at betale med PayPal?
- Det er gratis for købere i Danmark at betale for varer på Auktion24 med PayPal.
Hvad koster det at modtage en betaling med PayPal?
- Når du anmoder om betaling via PayPal, så betaler du et mindre beløb per transaktion til Paypal. Læs mere på deres hjemmeside ved at klikke her.
Hvordan ændrer jeg min adresse på min PayPal-konto?
- Log ind på din PayPal-konto på www.paypal.dk
- Klik på Profil øverst på siden.
- Klik på Mine personlige oplysninger under "Min profil".
- Klik på Opdater i sektionen Adresse.
- Klik på Rediger.
- Indtast dine ændringer, og klik på Gem.
- Bemærk, at du ikke kan ændre din adresse til et andet land. Hvis du flytter til udlandet, skal du lukke din eksisterende konto og oprette en ny konto.
Hvordan bruger jeg PayPal som betalingsmetode på Auktion24?
- Når du har oprettet dig på PayPal.dk, så skal du bruge den samme e-mail adresse, som du brugte ved oprettes på PayPal hjemmeside. Denne e-mail adresse skal du indtaste under "Min Konto =>Håndter Konto" I bunden på den side er der et afsnit som hedder "Direkte betalings Indstillinger" og her er der et felt som hedder "PayPal Email Adresse". Skriv din e-mail adresse her og tryk på updatere.
- Hvis du ikke har oprettet dig med den samme e-mail adresse på både Auktion24 og PayPal, så skal du huske at taste din"PayPal e-mail adresse" ind når du skal betale det afsluttet auktionsbeløb til sælger på Paypal hjemmeside. Det er fordi at når man trykke på "PayPal" for at betale, så bruge vores IT system den indtastet e-mail adresse som kunden brugte ved oprettes på Auktion24, når man bliver videreført til PayPal hjemmeside for at gennemfører betalingen.
Hvordan fungerer det, når jeg betaler med PayPal?
- Når du har vundet en auktion på Auktion24, så sender vi dig en e-mail med et link til den vundet auktion. Her betaler man det afsluttet auktion beløb via sin Paypal konto til sælger.
- Du bliver nu dirigeret til PayPals sikre website, hvor du bliver bedt om at logge ind på din PayPal-konto. Tjek altid, at webadressen starter med "https".
- Indtast din e-mail-adresse og password for at logge ind på din PayPal-konto.
- Bekræft betalingen.
Sælger modtager øjeblikkeligt en e-mail fra PayPal om, at du har betalt for varen, så han kan afsende den med det samme. Du modtager en e-mail fra PayPal, der bekræfter at du har betalt for varen.
Jeg har ikke modtaget min vare – Hvad gør jeg?
- Såfremt sælger ikke har afsendt varen som aftalt, og du har betalt via PayPal, bør du straks kontakte sælger og forlange, at varen bliver afsendt.
- Auktion24 kan desværre ikke udlevere oplysninger om sælger til dig grundet reglerne i persondataloven. I stedet skal du rette henvendelse til PayPal og indgive en anmeldelse. PayPal vil herefter hjælpe dig med at finde en løsning på sagen.
- Bemærk: Din anmeldelse skal indgives indenfor 45 dage fra betalingsdatoen.
- Du anmelder sagen via PayPals Løsningscenter.
- Læs mere om PayPal Køberbeskyttelse ved at klikke her
Varen er forkert – Hvad gør jeg?
- Om det købte lider af væsentlig mangler, må vurderes ud fra beskrivelsen af varen, og hvad sælger derudover har oplyst. Det er derfor en god idé, at gemme annoncen og al korrespondance mellem jer.
- Såfremt du finder ud af, at varen ikke svarer til beskrivelsen, skal du med det samme kontakte sælger og gøre opmærksom på dette.
Kontakt sælger, og gå i dialog omkring annullering eller godtgørelse i handlen. Såfremt I ikke kan løse problemet ved almindelig samtale, kan du anmelde sagen til PayPal via PayPals Løsningscenter. Herefter vil PayPal hjælpe dig med at få løst problemet.
- Bemærk: Din anmeldelse skal indgives indenfor 45 dage fra betalingsdatoen.
- Du anmelder sagen via PayPals Løsningscenter.
Hvordan kan jeg få mine penge tilbage, hvis varen ikke stemmer overens med beskrivelsen?
- Hvis du ønsker at få dine penge tilbage, skal du først kontakte sælgeren. De fleste sælgere vil gerne hjælpe med at løse problemer. Vi anbefaler følgende:
- Kontakt sælgeren for at drøfte problemet.
- Hvis du stadig ikke er tilfreds, kan du oprette en tvist i PayPals Løsningscenter.
- Hvis du ønsker, at PayPal skal beslutte, om du skal modtage en tilbagebetaling, kan du eskalere tvisten til et krav. Læs mere på PayPal hjemmeside
Hvordan finder jeg sælgers kontaktoplysninger?
- Log ind på din PayPal-konto på www.paypal.dk.
- Klik på Min konto øverst på siden.
- Klik på Historik og find transaktionen på listen over seneste transaktioner.
- Klik på Detaljer ud for transaktionen.
På siden Transaktionsdetaljer kan du finde sælgers navn, e-mail-adresse og kundeservicetelefonnummer, hvis dette er tilgængeligt.
Opsætningen af "Auktions Skabelonen"
Hvis man ønsker at kunne bruge denne funktion skal man først ændre indstillingerne under "Auktion Skabelon". Hvis man ikke gøre det og sætter et "flueben" i "Sælger betaler for forsendelse" eller "Køber betaler for forsendelse" så vil systemet automatisk vælge "Sælger betaler for forsendelse" for dig. Man skal kun lave denne ændring 1 gang, da systemet herefter husker de ændret indstillinger.